close

這是我看過最「誠懇」的MV....

莫名其妙的就被說服了

當然,歌詞又是另一回事了XDDDDDDD

 


You know if I say something I mean it
你懂我不是隨便說說的
These things happen
事情就是這樣發生的
Yeah
且聽我說


If I ever said I'm never scared
若我放話沒在怕的
Just know I mean it
那就是這樣沒錯
If I ever said I fucked your bitch
如果我說我幹過你馬子
Just know I mean it
是的,別懷疑
And if I ever said I'm gettin' money
假使我聲稱撈了一大票

Just know I mean it
絕對屬實
And oh Lord oh Lord knows
包括全能的主
He knows I mean it
祂也知道,我是認真的
Yeah, you know I mean it
你懂我不是隨便說說的
You know I mean it
你懂我不是隨便說說的
Just know I mean it
我是認真的
Just know I mean it
我是認真的
Oh yeah oh yeah oh yeah


If I say that shit then I mean it
如果我談到所謂的洞房神器,那完全是真的
She calls me, I screen it, I'm only fuckin' if it's convenient
她打給我,但我不接,因為我在時間方便下才想打砲
You lie on pussy, that's weak shit, we pass pussy 'round, that's G shit
你隨便弄個一兩下只是三腳貓功夫,我們的洞房神器才能讓她人意猶未盡
But you ain't fam so what is this "we" shit?
可惜你真是井底之蛙,還好意思問我們的洞房神器是三小
You cuff yours and then leash it
你死命抓住你所擁有的
Listen, I'm tellin' you, it's my world, I does what I wish to
你給我聽著,這是我的世界,我想做什麼就做什麼
If you're mad well too bad, sounds like a personal issue
若感到忿忿不平,那是你家的事
I walk in, they all stare like "Who the fuck is this dude?"
在大街上人人交頭接耳:「哪位老兄這麼屌?」
Kicks game is just rude, don't get jiu-jitsued
拳打腳踢的比賽就是這麼粗暴,可別說你比較喜歡柔道
Tunnel visions, I get ahead, stayed solid I never fled
遠遠拋開凡夫俗子們,我就是這樣扎扎實實的存在
My haters feel like I'm better dead but I'm quite alive getting bread instead
恨我的人都叫我最好死一死,偏偏我仍好端端地沉浸在白花花的鈔票裡
With a better girl, with a better face, I'm in a better place gettin' better head
而且還有更讚的女孩在側,越發俊俏的五官,在讓我如魚得水的地方變得更加狡詐
"I just wanna stay broke forever," yeah that's that shit no one ever said
「我只是渴望永恆的一無所有,為什麼這麼難?」從來沒有人講過這樣猖狂的話啊


If I ever said I'm never scared
若我放話沒在怕的
Just know I mean it
就是這樣沒錯
If I ever said I fucked your bitch
如果我說我幹過你馬子
Just know I mean it
是的,別懷疑
And if I ever said I'm gettin' money
假使我聲稱撈了一大票

Just know I mean it
絕對屬實
And oh Lord oh Lord knows
包括全能的主
He knows I mean it
祂也知道,我是認真的
Yeah, you know I mean it
你懂我不是隨便說說的
You know I mean it
你懂我不是隨便說說的
Just know I mean it
我是認真的
Just know I mean it
我是認真的
Oh yeah oh yeah oh yeah


Signed Gerald, I'm sincere
Gerald駕到,我誠懇萬分
This year I'm in here, I'll spell it out to make things clear
現在我於此,將揭穿所有真相
Meanwhile your end's near, I've gotta lane and I'm in gear
同時你們的末日也會到來,而我早已走在正軌
You people wonder who's next up, that conversation really ends here
你們這些觀眾還猜下一個來賓是誰,但談話在這邊真的結束了
You rappers just talk a bunch, stress me out, I chop a dutch
你們這些饒舌歌手講了一大串真使我厭煩,所以我靜靜地弄我的煙草
Weak rappers tryna bite the sound, but my style is a lot to munch
沒梗的饒舌歌手們試圖生出朗朗上口的歌詞,而我的風格是大聲地暢所欲言
I'm more like whiskey neat, and you're more like vodka punch
我就像純釀的威士忌,你們則比較像咬喉嚨的伏特加
G's dope, he might blow up, think I know, I've got a hunch
G-eazy夠屌,我有預感他會成為下一個巨星
On my side it's authentic, you try to stunt but it's all rented
在我看來這是千真萬確的,反觀你絞盡腦汁卻盡是些了無新意的花招
But you're dope you got a bad chick, yeah, cool bro we all get it
你是個笨蛋,你把到不怎麼樣的貨色,老兄啊我們都瞭的
She wears a ring, came through without it
照理說她要戴著你給的戒指,來找我時卻沒有
You really think she stay true? I doubt it
你真以為她對你還很忠誠?我挺懷疑的呢
'Cause I'm fucking your girlfriend, and there's nothing you can do about it
因為我正在上你的女朋友,而且你也束手無策


If I ever said I'm never scared
若我放話沒在怕的
Just know I mean it
就是這樣沒錯
If I ever said I fucked your bitch
如果我說我幹過你馬子
Just know I mean it
是的,別懷疑
And if I ever said I'm gettin' money
假使我聲稱撈了一大票

Just know I mean it
絕對屬實
And oh Lord oh Lord knows
包括全能的主
He knows I mean it
祂也知道,我是認真的
Yeah, you know I mean it
你懂我不是隨便說說的
You know I mean it
你懂我不是隨便說說的
Just know I mean it
我是認真的
Just know I mean it
我是認真的
Oh yeah oh yeah oh yeah


註1: I chop a dutch根據都市詞典,有把香菸剪開然後放進一些藥物的意思。

註2:Gerald正是他本人,根據維基百科,他的暱稱之一是Young Gerald,難怪mv裡有影分身之術

中文翻譯歡迎轉載,記得註明出處「大虎士革」,也歡迎多多指教喔

 

arrow
arrow

    大虎士革 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()